måndag 2 februari 2009

Stockholmstips

Idag har jag jobbat på kontoret i Stockholm och passar på att lägga in ett matigt stockholmstips - Vapiano. Vapiano serverar italiensk mat - pasta, pizza och mina favoritsallader. När jag bodde i Tyskland var detta mitt absoluta lunchhak. Här i Stockholm är maten fortfarande god men tyvärr är servicen inte lika tipp-topp och heller inte kockarnas effektivitet. Är man sugen på italienskt till ett vettigt pris och skön stämning tycker jag dock Vapiano funkar bra. Min favorit är deras stora sallad med oxfilé stekt i vitlök, chili och färsk rosmarin. Ikväll blev det lövtunn pizza med gambas, mozzarella och ruccola. Tack kära Hanna för en mysig kväll. Nu ligger jag på mitt favorithotell Riddargatan och njuter framför tv:n. Imorgon blir det lyxfrukost - äggröra, färska frukter, te mmm....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Dit går jag och Wera förvånansvärt mycket. Och min favorit är den högst tråkiga carbonaran.

Dessutom kommer Vapiano inom kort att öppna i Gamla Stan, så nu har vi ännu närmre dit!

Carolines favoriter sa...

Hej Mucki! Roligt att du är inne på bloggen och tittar. Jag ska testa Cabonaran nästa gång. Det enkla är ofta godast. Ett annat pastatips är den med tomat och mozzarella. Hälsa Wera. /C

Anonym sa...

Stort tack för en mysig kväll med god mat och gott vin! Kram Hanna