torsdag 4 juni 2009

Soppa

Min älskade T är på affärsresa denna veckan så jag passar på att laga sådant som jag vet att han inte uppskattar. Som ikväll; soppa på gröna ärtor och avokado. Vad är det med killar och soppor? Min erfarenhet är att killar aldrig blir mätta på soppor, trist för soppa är underskattat! Inspirationen till soppan hittade jag i Amys blogg - hon bjussar verkligen på matlagningsinspiration. En av de bloggar som jag följer regelbundet. Jag lade till cayennepeppar och använde Renée Voltaires lantbuljong som är en favorit. Tips: köp den, den är dyr men den varar länge och innehåller inte smakförstärkare! Finns i välsorterade ICA butiker.

Nu ska jag strax lägga mig. Imorgon bär det av till Orust efter jobbet. Jag har råkat (!) lova att hjälpa till och putsa på båten i helgen innan den sjösätts. Over and out!

Inga kommentarer: