torsdag 4 juni 2009

Fiskelycka




Jag har inte fiskat sedan barnsben vad jag minns. När jag var liten brukade pappa ta med mig på fisketur med vår båt. I måndags fick jag återuppleva fiskelycka i Öresund utanför Helsinborg då vi hade fiskeutflykt med jobbet. Ok, fiskelycka och fiskelycka, jag fick fatt på en enda torsk och den var till min stora besvikelse så liten att vi kastade den i havet igen. Hursomhelst var det väldigt roligt att fiska, jag funderar nu på att styra upp en fiskedag med vännerna, är ni på? Min snälla kollega som hade större fiskelycka än mig, gav mig sina två torskar och på kvällen passade jag på att bjuda hem vännerna på fångsten. Först tänkte jag konstla till det och göra ärtpesto, panera fisken i fröer etc. men det avstyrde min kära sambo. Det blev istället klassiskt panerad stekt torsk med nypotatis, sparris, citron och skirat smör. Så gott!

Inga kommentarer: