onsdag 3 juni 2009

Jag dissar

Kom just hem från affärsmiddag på Skeppsbron2 här i Malmö. Sitter nu i Vera Velour framför tv:n, gött. Tyvärr kändes det inte riktigt passande att ta bloggfoton på maten på restaurangen men det gör inte så mycket för jag var inte säskilt impad. Kalla mig gärna snobb men mig föll det inte i smaken. Maten var OK men inte särskilt prisvärd. Servicenivån var låg, det tog ca 15 min innan servitören tog ut tallriken efter det att vi hade ätit upp. Jag valde månadens meny som bestod av följande:

Förrätt: Gazpachosoppa med hemrökta räkor och avocadobruchetta
Huvudrätt: Ugnsbakad regnbågsfilé med dillglacerad savoykål, sparrisragu samt laxromsås och nypotatis
Efterrätt: Creme Catalana med färska bär

Avokadobruchettan var kvällens höjdare, medan varken huvudrätten (jo, savoykålen var grym) eller efterrätten imponerade på mig. Jag är förvisso kräsen men Skeppsbron2 tillhör ändå en av Malmös bättre restauranger. Känns som lunch är mer deras grej.

Varför jordgubbar på bilden? För det är vad jag hade önskat mig just nu. Godnatt.

Inga kommentarer: