måndag 29 juni 2009

Den blå lagunen

Kanotpaddling I like

Korvgrillning i lagunen


Tzazikimums

Sommarrapport från en drömsemester här. Jag har det nästan så bra att jag skäms. Ni stackare som sitter och svettas på ett kontor denna veckan - varning, detta vill ni inte läsa.
Idag tog vi en tur med båten och hittade en lagun där vi lade ankare precis vid stranden. Jag kände mig nästan som tjejen i filmen Den blå lagunen. Håret fladdrade, sanden var het, vattnet varmt, snäckorna skar in i fötterna och min kärlek fanns där. Korven som vi grillade smakade bättre än middagen på drömkrogen.
Till middag blir det förstås mest grillat. Konstigt nog tröttnar man ju sällan på grillat, eller gör ni det? Igår grillade vi biffar på kalvfärs (lammfärsen var slut), fetaost och basilika. Till biffarna gjorde jag en sallad och en superb tzaziki gjord på 2 dl grekisk/turkisk yoghurt, 1 pressad vitlöksklyfta, 1/2 gurka skuren i kuber, salt, peppar och en skvätt olivolja på toppen. Nu ska jag strax förbereda grillen för chêvrefyllda kycklingfiléer.

2 kommentarer:

Fröken Dill sa...

Jag kan också äta hur mycket grillat som helst. Variationerna är ju oändliga.
Tycker fröken Dill och längtar efter semestern om 4 dagar

Anonym sa...

Det där ser underbart ut! Tack för en fantastisk helg. Jag gråter av tristess här på kontoret och längtar tillbaka till er. Vattning av blommor sker ikväll :)

Knus og klem till er