onsdag 10 juni 2009

Rökig chili-tomatröra

Igår utgick jag från ett recpt och gjorde en enkel och riktigt god rökig chili-tomatröra. Jag har aldrig testat chipotle pasta förut men den har absolut potential att återkomma i bloggen i andra sammanhang. Jag använde röran som topping på en bit kött men den bör funka lika bra som tillbehör till kyckling, fisk, grillat etc.

Rökig chili-tomatröra

4 port.
2 charlottenlökar
1 pressad vitlöksklyfta
1 msk chipotle pasta (finns bland tex mex varor i butik)
2 tomater
5-10 st soltorkade tomater i olja
1/2 dl vatten
1 msk olivolja
svartpeppar, salt
Hacka löken fint. Skär tomaterna i små tärningar. Strimla de soltorkade tomaterna. Fräs lök och tomat i olja. Tillsätt de soltorkade tomaterna och chipotle pastan. Låt småputtra några minuter.

3 kommentarer:

Hampus sa...

Vet att du gillar kommentarer men oftast så läser jag bara... men men, idag e det annorlunda - vet dock inte exakt vad jag sa kommentera... jo, Sthlm, du nämnde att det varit en bra jobbdag, på vilket sätt?

Kram / h

Fröken Dill sa...

Lyckliga du som hittat chipotle-pasta! Det är en helt underbar produkt, men hemskt svår att få tag i. Jag börjar frukta att Santa Maria håller på att lägga ner den. igen... Det har nämligen hänt en gång förrut, men då kom den tillbaka.
Hälsar chipotle-galna fröken Dill

Carolines favoriter sa...

Kul att se dig i bloggen Fröken Dill! Låt oss bara hoppas att Santa Maria behåller denna höjdare i sitt sortiment! Den ger verkligen en perfekt rökig smak, inte för mkt, inte för lite.