onsdag 21 januari 2009

Bio och Wayne´s Coffee

Ikväll har jag varit på bio och sett Jan Troells guldbaggevinnande Maria Larssons eviga ögonblick. Verkligen en värdig guldbaggevinnare. För skåningar är den extra kul då den utspelar sig i Malmö/Limhamn och nästan alla pratar skånska. Persbrandt är suverän. Se den.

Eftersom detta inte är en filmblogg måste jag även passa på att dizza Wayne´s Coffee. Espresso House och Wayne´s Coffee tillhör verkligen inte mina favoriter. Ändå fortsätter jag ständigt att ge dem nya chanser. Man skulle kunna förvänta sig att få världens bästa kaffe på ett av landets största cafékedjor men så är icke fallet. Och kalla mig gärna för dressingsnobb men hur trist är det inte att servera dressing i en liten plastmugg från vårdcentralen (ja, ni fattar nog vad jag menar) på tallriken?

Jag tar Jan Troells film med mig i tanken och säger godnatt! Ses imorgon bloggen.


1 kommentar:

Unknown sa...

Jag håller med om Wayne´s och Espresso House - blir alltid besviken på deras torra kakor & hutlöst dyra kaffe.. Ett tips för alla Lundabor (& alla andra på besök) är den relativt nya kaffebaren Piccolo som öppnat vid stationen - de serverar GOTT kaffe à la Italy med allt vad det innebär i form av läckra chokladpraliner och biscottis av olika slag. Värt att testa!
Kram! /christine