söndag 16 november 2008

Tom Cruise och fräscht asiatiskt

Efter en helg med för mycket (!) god mat gjorde jag en lätt och fräsch sallad till kvällsmat. Idag har jag legat i soffan i princip hela dagen och hunnit se två filmer. Good old Cocktail gick på dansk tv. Innan jag fick liggsår tog en jag en kvällspromenad till Hemmakväll, hyrde en film till och gick till Hemköp och handlade mat. Jag brukar sällan bli inspirerad på Hemköp men det blev jag faktiskt ikväll. Köpte med mig räkor, ingefära, sallad, sugar snaps, chili, mango m.m. Jag tänkte asiatiskt, fräscht, gott, friskt, hetta, sött och nyttigt. Resultatet blev väldigt gott. Eftersom min kamera strejkar ikväll får ni hålla till godo utan bild. Här kommer ingredienserna till salladen:

Glasnudlar klippta i småbitar
Blandad sallad
Mango, skuren i småbitar
Lätt kokta sugar snaps, skurna på längden
Avokado, skuren i täringar
Morot i tunna strimlor
Skalade räkor

Dressing:
Sesamolja
Lime
Riven ingefära
Fisksås
Fint hackad chili
Råsocker
Salt
En supersöndag har det varit. Nu ska jag kolla på film...igen.

Inga kommentarer: