onsdag 5 november 2008

En het potatis

Jag passar på att lägga in ett nyttigt och enkelt tips på en god vardagslunch eller kvällsmat. Bakpotatis med keso och ägg-röra. Jag äter ju inte tapas varje dag! Gör så här: Baka en potatis i micron. Under tiden förebereder du röran.

Koka 2 ägg medelhårda
Spola av äggen i kallt vatten
Hacka äggen i en skål
Tillsätt knappt en hel burk keso
Tillsätt hackad dill (ett bra tips är att alltid ha en ask dill i frysen)
Blanda och häll i saften från en halv citron eller lime
Dra ett varv med pepparkvarnen
Krydda med Herbamares örtsalt (jag brukar ta mycket)

Fyll potatisen med röran. Hinner eller orkar jag inte göra fler moment äter jag potatisen som den är. Annars serverar jag med sallad, skalade räkor eller några skivor skinka. Jag säger som Mat-Tina - jättegott!

Inga kommentarer: