söndag 23 november 2008

Malmötips

Carib Kréol heter restaurangen som ligger ett stenkast från Möllevångstorget i Malmö. I fredags fick jag äntligen tillfälle att prova detta omtalade ställe. Köket är inspirerat av Karibien och serverar sådant som starkt kryddad kyckling, mangoaioli, ingefärsmarinerad mango m.m. Mest känt verkar dock stället vara för sina fantastiska mojitos och jag kan bara instämma - det var en av de absolut godaste mojitos jag har smakat. Menyn i övrigt var inte så stor men tillräcklig. Tallriken ovan kostade 98 kr vilket var väldigt prisvärt. Mest imponerad var jag nog av det gula kladdet som syns till höger - någon slags majspuré som var gudomligt söt och god. Carib Kréol var kanske inte inredningsmässigt särskilt imponerande men jag kommer definitivt att gå dit igen och då för den goda matens och den trevliga servicens skull!

1 kommentar:

Kapten H sa...

Sällskapet gick inte heller av för hackor!