måndag 17 augusti 2009

Maggio och kantareller

Spagetti med kantareller

Veronica Maggio på Stortorget

Jag är förvisso inte mycket av en festivalmänniska men i lördags spelade Veronica Maggio på Malmöfestivalen och det lockade till och med mig till folkvimmlet. Jag gillar Maggio starkt trots att jag tycker att det räcker med tre-fyra låtar. Imorgon spelar ännu en favorit, nämligen A Camp. Innan konserten lagade jag anti-GI middag: Spagetti med kantareller -galet gott!
Spagetti med kantareller
Så här gjorde jag:
Först fick fint hackad charlottenlök och vitlök svettas i lite matfett i en panna. Sen stekte jag kantarellerna, lade tillbaks löken i pannan, tillsatte halverade körsbärstomater, grädde, salt, peppar, chilipulver, chiliflakes och lät det hela koka ihop. Såsen blandades med spagetti och serverades med klippt persilja och riven parmesan.

1 kommentar:

Anonym sa...

mmm, det låter gott. det måste jag testa!

hoppas allt är bra med dig!

kram emma