söndag 18 april 2010

Bästa lunchen



Sedan jag började jobba i centrala Malmö har matlådorna blivit betydligt färre och uteluncherna desto flera. Såhär när våren gör intåg tycker jag det är ännu härligare att få en välförtjänt lunchpaus, helst i gassande solsken. Tyvärr är kvalitén på maten oftast inte den bästa kring lunchtid, det är helt enkelt svårt att hitta en bra och prisvärd lunch, tänkte jag - fram tills jag upptäckte Delikatessen. Delikatessen ligger ett stenkast från Davidhallstorg och är en riktig pärla, inte bara som lunchställe utan huvudsakligen som just delikatessbutik. När jag var där blev vi serverade en pocherad sej med kräftlasagne vilket var exakt lika gott som det låter. Att efteråt gå över gatan och få en bägare glass hos Lilla Glassfabriken rundar av den perfekta lunchen. Because I'm worth it. :-)

2 kommentarer:

J sa...

Låter trevligt. Förhoppningsvis kan jag joina någon dag snart :)

Jenny, Matlust sa...

Låter som ett perfekt lunch ställe!