torsdag 3 december 2009

Tips på tilltugg?

Bild lånad av Canelle et Vanille

Till helgen blir jag 30-åring och har bjudit till familjefest. Mitt val av varmrätt är jag mycket nöjd med men vad som serveras kan jag tyvärr inte avslöja här än. Istället för förrätt tänkte jag bjuda på ett antal festande snittar eller tilltugg innan maten tillsammans med ett glas bubbel. Tyvärr är min fantasinivå på en extremt låg nivå idag - är det någon därute som har något tips på goda snittar till 12 pers? Jag frestades av Canelle et Vanilles vackra krustader fyllda med äggröra, ostronskivling, sparris, vitlök, getost, rosépeppar... Tips på något enklare snittar tas gärna emot, kom igen, hjälp mig!

4 kommentarer:

Fröken A sa...

Hej Vän!

Jag säger ngn form av paté med lite stekt bacon över. Är alltid ett säkert kort.

Även pumpernickel med en god gubbröra över är aldrig fel.

Vörtbröd i miniformat med julskinka, lite skånsk senap som underlag och lite smörstekta äppelbitar som topping ger en julig känsla.

Annars funkar ALLTID formarna emd mjukost som ett kanon tilltigg :)

Hoppas festen blir super!

Fröken A sa...

Jag stavar som en kratta...

Anonym sa...

Kan man byta ut getosten mot fårost? Låter annars väldigt gott! Vi ser fram emot "gästabudet"!
Orolig Gäst

Yasemins kök sa...

Jag brukar fylla champinjoner med riven ost, och köra in i ugnen. En uppskattad tilltugg och enkelt att fixa. :) Jag gillar dina recept förresten :)