torsdag 30 oktober 2008

Lunchlådor



När jag i måndags tog en snabbtitt på veckans meny från företaget som levererar lunchmat till jobbet kunde jag snabbt konstatera att det blir lunchlådor hela veckan. Bruna bönor, kalops och köttfärslimpa är inte mina favoriter. Tyvärr, jag är inte speciellt förtjust i husmanskost. En god lunchlåda gör mig däremot alltid glad. Då ska den dock vara god och inte från ICA:s frysdisk. Allra trevligast är det förstås att gå ut och äta lunch men jobbar man som jag i ingenmansland får man hålla tillgodo med lunchlådan. Idag blev det rester av gårkvällens sallad:

Sugar snaps
Gula & röda tomater
Blandad sallad på påse
Rostade pinjenötter
Mozzarella skuren i bitar
Kidneybönor

Vinägrett: Balsamvinäger, olivolja, en gnutta råsocker, salt och svartpeppar, örtsalt

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken härlig blogg! Bra tema dessutom. Var på världens största slow food mässa i Turin i helgen, så mycket gott! Det bästa köpet var dock LissElias senap från Sverige. Bra tips att ha i vinägretten.

Kommer hem nästa helg så hör av er om ni har planer på Gbg!

Kram,
Fredrika

Carolines favoriter sa...

Fredrika, tack för tipset! Slow food mässa låter väldigt spännande. Den där senapen får jag nog ta och testa. Vi hörs. Kram