fredag 31 oktober 2008

Fredagstipset


Det gamla ordspråket att vägen till mannens hjärta går via magen stämmer enligt min uppfattning väldigt väl. Jag och mina tjejkompisar har genom åren många gånger berört ämnet dejtande och mat. Poplärast och mest framgångsrik har nog alltid Marias förförargryta varit. Grytan har förgyllt många dejter vill jag lova. Marias förförargryta är egentligen inget annat än 80-tals klassikern Heta räkor, dvs. skalade räkor med grädde, tomatpuré, chili m.m. En annan variant är rödspätta i mousseranse sås. Ytterligare en maträtt som jag tror passar in som förförarrätt är Jamie Olivers pasta med scampi, citron, vin, ruccola och tomat. Om man som jag har en viss förkärlek till det italienska köket kan jag garantera att detta blir en succé på dejten. Tips! Pimpa gärna pastan med extra körsbärstomater

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Caroline! Vilken fin blogg du har! Du har alltid varit så inspirerande och duktig på att laga mat efter vad jag hört från Ullis. Skrattade mycket när jag läste om Marias förförargryta:-)Den har vi nog alla lagat ett flertal gånger. HOppas allt är bra med dig! Kram Kristina

Carolines favoriter sa...

Hej Kristina! Roligt att du gillar min blogg! Jag var ju bara tvungen att ta med Marias förförargryta. Tyvärr har jag inte kvar receptet. Hoppas allt är bra med dig också! Kram C