torsdag 29 juli 2010

Två sydskånska pärlor

Brasserie Östergatan i Ystad

New Food Köksshop i Smygehamn

Innan vi lämnade Ystad idag tog vi en lunch på charmiga Brasserie Östergatan. Jag testade deras Babyback Ribs med bakad potatis och jag överdriver inte när jag säger att mina smaklökar slog glädjevolter. Bra råvaror, skönt avslappnad brasserie-atmosfär med fransk känsla. En riktig pärla helt enkelt.

En annan pärla är New Food Köksshop som ligger längs väg 9 i Smygehamn. Om man som jag gillar köksprylar är det hit man ska åka. Här hittar du femtioelva olika sorters tapasskålar, rivjärn, bakformar och zestjärn. Över 3200 köksartiklar på en relativt liten yta skapar ha-begär. Själv kom jag hem med skaldjursgafflar och grillpincett. Alla som är less på Duka och Cervera måste bara åka hit.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Cervera stavas faktiskt med C!

Anonym sa...

Cervera stavas faktiskt med C!