fredag 9 juli 2010

Min käraste Kullabygd

Jag är uppvuxen utanför Höganäs som ligger ca 2 mil norr om Helsingborg i nordvästra Skåne (Kullabygden). Eftersom min familj bor kvar är jag ofta på besök. I senaste numret av Femina hittade jag till min stora glädje en hel sida med tips om favoritställen i Kullabygden. För den som har planer på en avstickare från E6:an i sommar vill jag varmt rekommendera ett besök här. Här hittar du både tomaternas Tomater (Vikentomater som syns på bilden) och den vackra skålen från Mölle Krukmakeri. Varje gång jag besöker krukmakeriet känner jag för att köpa absolut allt i hela butiken men det är en annan historia.. Ett annat tips är Höganäs Outlet där man ofta hittar riktigt bra fynd från Iittala och såklart Höganäs Keramik. Ett annat tips som Femina inte berättar om är de fantastiska baden vid Margereteberg.

Nu, dags att sätta igång grillen och invänta mannen som till skillnad från mig inleder semester ikväll.

Inga kommentarer: