torsdag 4 mars 2010

I'm back

Kära bloggläsare (om ni nu finns kvar?), Carolines Favoriter har hamnat något i skymundan i mitt liv den senaste tiden. Trogna läsare vet att jag har börjat nytt jobb vilket har medfört att mitt matlagningsintresse och min energi legat på ungefär noll om kvällarna. Men efter veckor av stuvade makaroner, pyttipanna och annan svennemat är jag tillbaka. Ikväll bjöds det på saftig, teriyakimarinerade kycklingfiléer med ångkokt spenat, sparris och röd paprika. Marinaden gjorde jag på fint hackad vitlök, färsk riven ingefära, en gnutta råsocker blandat med kikkoman soja och en skvätt blodgrapejuice. Marinerade kycklingen i ca en timme, därefter stektes den för att få stekyta för att sedan stekas klart i ugnen (ca 15 min) i 150 grader. Grönsakerna ångkokades i kastrull med IKEAs ånginsats - som för övrigt är min absoluta nyupptäckt i kökslådorna.

3 kommentarer:

H sa...

Så roligt att du är tillbaka! Jag tänkte senaste igår att jag saknade dina tips och inspiration. Hoppas du trivs bra på nya jobbet.

//Helene

H sa...

Har du något bra tips förresten?
http://cirkusclaesson.blogspot.com/2010/03/hjalp-svensk-plockmat.html

//Helene

Anonym sa...

Och var blev du av??